14 Mayıs 2015 Perşembe

Ozan Atasoy, Trox Türkiye'nin hedeflerini anlattı!

TROX Türkiye Genel Müdürü Ozan Atasoy, “Türkiye’de 5 yılda yaklaşık 10 kat büyüme gerçekleştirdik” dedi.


1951 yılında Almanya’da kurulan TROX, Türkiye’de 5’inci yılını tamamladı. İlk kurulduğu günden bu yana yaklaşık 10 kat büyüyen firma, Türkiye’yi bir merkez üssü yaparak civar ülkeleri buradan yönetmeyi ve Türkiye’de üretim yapmayı hedefliyor.


TROX Türkiye Genel Müdürü Ozan Atasoy


TROX Group hakkında bilgi verebilir misiniz?


1951 yılında Almanya’da kuruldu ve 110 metrekarelik bir alanda üretime başlayan TROX Group, bugün 5 kıta, 30 ülkede 30 adet şubesi, 14 adet üretim tesisi, 3 bin 700’ün üzerinde çalışanı ve dünya çapında 50’den fazla temsilci ve ithalatçısı ile başarılı, uluslararası ölçekli bir firma olarak çalışmalarına devam ediyor.


TROX Turkey hakkında bilgi alabilir miyiz?


TROX, Türkiye’de uzun süre bir distribütör tarafından temsil edildikten sonra pazarlama faaliyetlerini daha yoğun sürdürebilmek amacıyla, Türkiye’de yeni bir yapılanma sürecine girdi ve 2010 yılından itibaren Türkiye’de yerleşik yüzde 100 yabancı sermayeli bir şirket olarak faaliyetlerine başladı. TROX Turkey, Türkiye pazarının yanı sıra Irak, Afganistan, Gürcistan, Libya, Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan ve Tacikistan gibi ülkelere de hizmet veriyor.


Neden Türkiye?


Birincisi, Türkiye’yi bir merkez üssü yapıp civar ülkeleri de buradan yönetmek; ikincisi Türkiye’de üretim yapmak.


Türkiye inşaat ve yatırım sektöründe büyüyen bir pazar. Bu nedenlerle TROX, Türkiye pazarında var olmak ve büyümek istiyor.


Türkiye’de üretim tesisiniz bulunuyor mu?


Türkiye’de henüz üretim tesisimiz bulunmuyor. Türkiye’de fiziki olarak bir üretim yapmıyoruz ama daha da zor olan mühendislik hizmeti ve bilgi üretimi gerçekleştiriyoruz. Türkiye’de bir fabrikamız bulunmasa da biz burada bulunan 20 kişilik ekiple hizmet üretiyoruz. Teknolojik üretim, Ar-Ge üretimi, teknik üretim gibi üretimler gerçekleştiriyoruz sadece fiziki üretim noktasında yurt dışındaki fabrikalarımızdan destek sağlıyoruz. Mesela bir ürünün maliyeti 1 TL ise satışı 3 TL ise; maliyet ve satış arasındaki katma değer, üretim maliyetinden çok daha fazla. Bu nedenle fiziki üretim yapmasak da üretmiş olduğumuz katma değer, fiziki üretimden daha fazla. Böylece TROX, Türkiye’de şu an üretim tesisi açmamış olsa da ciddi bir katma değer sağlıyor.


TROX Group’un üretim tesisleri nerelerde bulunuyor?


TROX Group’un Almanya’da 4 tane, İngiltere’de, İsviçre, Norveç, İspanya, Brezilya, Amerika, Arjantin, Güney Afrika, Malezya ve Çin’de fabrikaları bulunuyor.


Ürün gamınız hakkında bilgi verebilir misiniz?


TROX Group olarak iç hava kalitesi, ısıl ve akustik konfor ile yangın ve dumandan korunma sistemleri üzerinde faaliyet gösteriyoruz. Bu faaliyetlerimizi Hava Difüzörleri, Hava-Su Sistemleri, Merkezi Sistemden Bağımsız Panjurları – Panjur Kanatları, Susturucular, Yangın ve Duman Önleme, Kontrol Üniteleri Kontrol Sistemleri, Filtre Elemanları ve Filtre Üniteleri, Klima Santralları, Fanlar gibi 18 değişik segmentte geliştirdiğimiz ve ürettiğimiz ürünler ile sağlıyoruz.


TROX Turkey olarak ne kadarlık bir büyüme gerçekleştirdiniz?


Türkiye’de 5’inci yılımızı tamamladık. İlk kurulduğumuz yıl ile bugünü kıyasladığımızda yaklaşık 10 kat büyüme gerçekleştirdiğimizi söyleyebilirim. Ayrıca TROX Türkiye olarak, TROX Group içerisinde 2013 ve 2014 yıllarında satış şubeleri arasında farklı birçok kritere göre yapılan değerlendirmelerde birinci olduk.


Geçtiğimiz yıl iklimlendirme sektörü açısından nasıl geçti?


İklimlendirme sektörünün geçtiğimiz yıl ki rakamlarıyla ilgili net bir veri olmamakla birlikte; 4.3 milyar dolar gibi bir ihracat hacmine sahip olduğunu biliyoruz. Geçtiğimiz yıl iki tane seçim vardı bu durum sektörümüzü olumsuz etkiledi. Ayrıca müteahhitlerimizin iş yaptığı Rusya ve Irak pazarında yaşanan sıkıntılar da iklimlendirme sektörünü olumsuz etkiledi. Bu nedenle geçtiğimiz senenin sektörümüz açısından çok parlak geçmediğini söyleyebilirim. Ancak TROX Turkey özelinde baktığımızda 2014 yılını bizim açımızdan beklentimizin üzerinde bir büyüme kaydettiğimiz başarılı bir yıl olarak değerlendirebiliriz.


Türkiye iklimlendirme sektörünün dünya pazarındaki payı nedir?


Türkiye iklimlendirme sektörünün dünya pazarında yaklaşık yüzde 2 paya sahip olduğunu söyleyebilirim.


Son dönemde yer aldığınız projeler bahsedebilir misiniz?


Zorlu Center’da bulunan Performans Sanatları Merkezi ve Zorlu Levent Ofis Projesi, Finansbank Genel Müdürlük Binası, Swiss Otel renovasyon projesi, The Marmara Taksim Otel, Hilton Otelleri. Aselsan Ankara projesi, Borsa İstanbul projesi gibi pek çok projede yer aldık.


Son olarak hedefleriniz nelerdir?


Hedefimiz bir yapının hava tarafında A’dan Z’ye komple çözümünü üretmek. Yani konfor çözümleri, enerji verimliliği çözümleri, kullanım kolaylığı sağlayan çözümleri akıllı ürün ve sistemlerle destekleyerek müşterilerimizin hizmetine sunmak. Cirosal olarak hedefimiz ise önümüzdeki birkaç yıl içerisinde şu an bulunduğumuz konumdan en az 2 kat daha büyüme gerçekleştirmek.


İnşaat&Yatırım



Ozan Atasoy, Trox Türkiye'nin hedeflerini anlattı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder