19 Şubat 2015 Perşembe

Winsa, ısıtma ve soğutmada tasarruf yaptıracak!

Winsa Satış Müdürü Sayın Ekrem Pursin, Windowmarket ile sektör ve yeni yapılanmaları üzerine bir söyleşi gerçekleştirdi.


Winsa Satış Müdürü Ekrem PursinEkrem Bey, öncelikle sizi biraz tanıyalım. Sektör geçmişiniz ile ilgili bilgi verebilir misiniz?


Ben Ankara kökenliyim. Hacettepe Üniversitesi mezunuyum Tepe grubunda satış bölümünde 4 yıl görev yaptım. 1998 yılında Winsa ile sektöre giriş yaptım. 4 yıl boyunca Ankara Bölge Müdürlüğü’nde Cem Korkmaz ve Seyfettin Aslan ile çalıştım. 2004’de Ege Profil ve Sabancı Holding görüşmeleri neticesinde Winsa Ege Profil ailesine katılmış oldu. 2004 yılından bu yana 11 yıl Ankara Bölge Müdürlüğü yaptım. İstanbul’da 2014 yılı Kasım ayından itibaren ile Winsa Satış Müdürü olarak görev yapıyorum.


Deceuninck grubunun genişlemesi ve bünyenize yeni bir markanın katılması hakkında neler söylemek istersiniz?


Türkiye’nin önde gelen en iyi 3 firması kardeş oldu diyebiliriz. Winsa, Egepen, Pimapen. Bu markalar ile birlikte çatısı altında bulunduğumuz sektörde PVC üretimini en iyi noktalara getirmek öncelikli görevimiz. Bugün üretici bayi olmak isteyen bir yatırımcının ilk aklına gelen grubumuzdaki üç markayı da gerek ar-ge gerek ürün çeşitliliği ve gerekse yurt dışı bağlantılarına bakarak öncelikli değerlendirir diye düşünmekteyim. Tabii ki üç firmanın birbirlerine göre farklı stratejileri, farklı yapılanmaları ve idealleri var. Biz de bu zengin farklılıkları bir çatı altında toplayarak müşterilerimize daha iyi hizmet sunmayı amaçlamaktayız.


Marka bilinirliliğinin bölgesel farklılıkları var mı?


Winsa, 240’a yaklaşan bayi sayısı ile tüm Türkiye geneline yayınlan, il ve ilçelerde tanınan bir bayi ağına sahiptir. Tüm bölgelerde yörenin en iyi bilinen kişileri bizim bayimizdir. Bu sebeple Türkiye geneline yayılan ve tanınan en iyi markalardan biri olmuştur. Ülke çapında 4 bölge müdürlüğümüz bulunuyor. Hedefimiz bayi ağımızı genişletmek ve bu hedef doğrultusunda çalışmalarımıza devam edeceğiz.


2014 yılını genel olarak sektörümüz ve şirketiniz açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? Yılbaşında belirlemiş olduğunuz hedeflerinizin ne kadarına ulaşabildiniz?


2014 yılı, beklentilerimizi tam olarak karşılamasa da olumlu olarak geçmektedir. Yaşanan seçim sürecine ve diğer iç-dış politik gelişmelere rağmen 2014 yılını, Türkiye ekonomisinin büyüme rakamlarının üzerinde, yaklaşık %6’lık satış artışıyla kapatacağız.


Yıl içerisinde sektöre sunmuş olduğunuz ya da halen devam etmekte olan yeni ürün- hizmet çalışmalarınız var mı?


2014 yılında Winsa olarak önemli yatırımları hayata geçirdik. Yenilikçi ve öncü kimliğimizle örtüşen yeni serilerimizi satış sistemimize aldık. Türkiye’de ilk olarak 84 ve 90 mm genişliğinde üretilen PVC profil sistemi olan Revotech serimizi satış sistemimize kattık. Uluslararası standartlarda üretilen Revotech, 7 odacıklı ve orta contalı yapısı ve 0,98 W / (m2.K) Uf değeriyle kullanıcılarına benzersiz bir ısı ve ses yalıtımı sağlamaktadır.


Özel tasarımlı kasa profili sayesinde sistem üzerinde su birikiminin önlendiği, kullanım kolaylığıyla ön plana çıkan Vela Gold sürme sistemi satışa sunuldu.


Yapılarda geniş ve yüksek açıklıklarda üstün performanslı çözümler sunan, 120 mm kasa profili genişliğinde, güçlü ve estetik bir tasarıma sahip Dorado Gold Ultra Kasa satış sistemimize alındı.


PVC doğramalarda dış ortamda alüminyum görünümü vermek amacıyla tasarlanan Dorado Gold Shield serimize yeni bir yaklaşım getirilmiştir. 90 derece birleşebilen estetik kapak detayı İtalyan endüstriyel tasarım firması LineaRossa SPA tarafından tasarlanmıştır. Gene aynı firma tarafından seçilen 12 farklı eloksal ve toz boya seçeneği bulunmaktadır.


2014 yılı, satış sistemimize aldığımız yeni serilerimizin de katkısı ile sadece perakende pazarında değil, markalı konut projelerinde de etkinliğimizi arttırdığımız bir yıl oldu.


Hem enerji verimliliği konusunda ülke ekonomisine katkıda bulunmak hem de sosyal sorumluluk çerçevesinde farkındalık yaratmak için önemli bir projeye imza atarak Weksper projesini geliştirdik. Weksper projesi, Winsa PVC Pencere Sistemleri ve Trakya Cam firmasının nitelikli camları ile bir bütün şeklinde ele alınarak geliştirildi.


Weksper ile sağlanan termal kamera ile yapılacak ölçümler ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nde yapılan bilimsel araştırma sonucu ortaya çıkan referans değerler doğrultusunda son kullanıcılara sunulacak raporda, uygun Winsa serisi ve nitelikli cam önerilecek. Bunun sonucunda eski PVC doğramaları Winsa serileri ile değiştirilen konutlarda enerji verimliliği artacak, ısıtma ve soğutma için harcanan enerji giderlerinde önemli oranda tasarruf sağlanacak.


2015 yılında firmanızın ve piyasaların geleceği hakkında neler öngörüyorsunuz? 2015 yılı için belirlemiş olduğunuz hedefler nelerdir?


2014 yılı bizim için yeniliklerin bol olduğu bir sene oldu. Bu yeniliklerin hepsi firmamıza olumlu katkılar sağladı. Satış olarak, sunduğumuz hizmet kalitesi olarak ve bayilik çalışmaları açısından ayrıca kurumsallaşmaya giden yoldaki çalışmalarımız ile iyi bir noktada olduğumuzu söylemek istiyorum. Tabii bu söylediklerimde çalışmalarımız hızla devam etmekte ve 2015 yılında bu değerleri daha iyi noktalara ulaştırmak için çaba göstereceğiz. 2015 yılının bu çalışmalar doğrultusunda pozitif geçen bir yıl olacağını düşünüyorum. Winsa olarak öncelikli hedefimiz; bayimizin olmadığı bölgelerde bayilik kazanarak bu bölgelerde aktif ve görünür hale gelmektir.


Çeşitli kaynakların piyasalar için öngördüğü dalgalanmalar hem yurtiçinde hem de yurtdışında tüm sektörleri olduğu gibi bizim sektörümüzü de etkileyecektir. Amacımız, bu dalgalanmalardan gerekli önlemleri alarak minimum seviyede etkilenmektir.


Yeni Pazar arayışları ile şekillenen hangi fuar organizasyonlarında yer almayı düşünüyorsunuz? 2015 yılı tanıtım çalışmalarınız ne doğrultuda devam edecek?


Fuarlar, bayileriniz ve potansiyel müşterileriniz ile iletişime geçebileceğiniz en güzel platformlardan biridir. Elbette Winsa olarak fuar katılımlarımız 2015 yılında da devam edecek. 2015 TÜYAP Pencere Fuarı’nda her zamanki yerimizde olacağız.


Değişen ekonomik dengelerin 2015 yılında nasıl bir rekabet ortamı yaratacağını ve sektörümüze nasıl yansıyacağını düşünüyorsunuz?


Rekabet sektörümüzde hep vardı ve var olmaya da devam edecektir. 2015 yılında da daha önceki senelere oranla daha az olmayacak. Bu sebeple bizler ve rakiplerimiz her daim daha dinamik olmak zorundayız. Mühim olan rekabetin seviyeli, kaliteli ve etik kurallara uygun olarak yapılmasıdır.



Winsa, ısıtma ve soğutmada tasarruf yaptıracak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder